| 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 |
| 2010 - 2007 | 2006 - 2002 |
 


Concerto pour une bouche et quatre membres

November 28, 2015

Post-face
En réalité, dès que l’artiste tient compte de ce que les autres demandent, dès qu’il s’efforce de satisfaire à cette demande, il cesse d’être un artiste, devient un artisan morne ou amusant, un commerçant honnête ou malhonnête.
Oscar Wilde

De la musique avant toute chose… oui mais de la musique composée à partir des lettres nouvelles de l’alphabet proposé, en 1947, par Isidore Isou, dans son livre-manifeste “Introduction à une nouvelle poésie et à une nouvelle musique”.
De la musique qui inspire, expire, pète, zézaie, râle, grogne, ahane, soupire, ronfle, se gargarise, gémit, hoquette, tousse, éternue, claque la langue, pète, crépite, crache, embrasse, siffle, applaudit, claque des doigts et frappe des pieds.
De la musique ciselée, sévère,qui tente de s’organiser, y réussit parfois, mais se délite inexorablement dans le silence.
Broutin, octobre 2015

Le Concerto pour une bouche et quatre membres a été exécuté pour la première fois dans sa version intégrale (réalisation sonore Frédéric Acquaviva 2009-2014) lors de la manifestation Piano/No Piano. EAM Collection, Berlin 2015

Editions AcquAvivA, 2015



Exibition and event

November 2-6, 2015

MORE



broutin
step by step the non-painter grazes

June 26, 2015

Exhibition at La Plaque Tournante.

MORE



One Day
2009 -2015

May 25, 2015

A presentation of the 5 necrophilic sculptures imagined in Verona (2009)
(ß@£/CRU/Editions AcquAvivA)

4.30 - 4.45PM (free entry), TATE MODERN / OFF PRINT - THE TURBINE HAL, Stand 28, Bankside London SE1 9TG LONDON

There will be probably nobody attending my funerals.
The family, two or three friends and it is very well like that.
I find no sadness there. It is the consideration of a moment. It is the consequence of a decision taken more than forty years ago. To understand the necessity of the creative life, to want the life of my predecessors and to accept the price to be paid.
The five sculptures imagined in Verona are situated between the living and the dead. Far from being morbid, they invite to the nostalgia, to the regret of not being able anymore to see, to hear, to touch, to feel or to kiss the once loved ones.



New Yorkers are crazy about extended and coordinated architecture

March 27, 2015

This edition is composed of 20 numbered copies signed by the author and 250 standard copies. 16 pages, size 21 x 21 cm, cover paperback, binding staple bound. English translation by David Seaman.
Numbered copie 40 €, standard 10 €.
Editions Atelier Lettriste | workshop@gpbroutin.com

MORE



le lettrisme et son temps

March 26-27, 2015

Institut national de l'histoire de l'art, (auditorium) 2, rue Vivienne 75002, Paris
Soirée conçue et présentée par Frédéric Acquaviva
www.eam-collection.de



Piano / No Piano

March 19, 2015


Cadre a-optique 1971 - 2015

February 16, 2015

1971 Broutin. 2013 Broutin. 2014 Olga Fjiodorova, Frédéric Acquaviva, Maurice Lemaître, Sylvain Monségu, François Poyet, Jean-Pierre Gillard. 2015 Nenad Boharevic, Loré Lixenberg, David Seaman. Series of 11 postcards printed in Berlin for the Atelier Lettriste 2015. This edition is composed of 20 series under envoloppe signed by the author and 200 standard series.
Numbered copie 40 €, standard 10 €.
Editions Atelier Lettriste | workshop@gpbroutin.com

MORE